ورزش در محل کار

ورزش در محل کار؛ بهترین و ساده‌ترین ورزش‌ها در محل کار

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

ورزش در محل کار در ابتدا ممکن است چالش‌برانگیز باشد؛ اما بی شک روز کاری شما را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد و در طولانی‌مدت فواید زیادی را به همراه خواهد داشت. انجام تمرینات ورزشی در محل کار مزایای بسیاری به همراه دارد؛ به‌عنوان‌مثال یک تمرین یا ورزش کوتاه در محیط کار ممکن است بهره‌وری، عملکرد شغلی و محیط کلی محل کار را بهبود ببخشد. تاثیر ورزش در محیط کار ممکن است استرس ناشی از کار که هم می‌تواند اثرات روحی و هم جسمی ایجاد کند را کاهش دهد. در ادامه این مقاله به بیان ورزش های مناسب محیط کار پرداخته شده است.

اهمیت ورزش در محل کار

نشستن بیش از حد در محل کار می‌تواند سبب بروز انواع بیماری مثل دیابت، فشارخون بالا، افزایش وزن و… شود. طبق تحقیق انجام شده بر روی کارمندانی که در محل کار خود تحرک داشتند و کارمندانی که تحرک نداشتند، کارمندانی که بدون تحرک خاص تمام روز خود را می‌نشستند 40 درصد خطر مرگ بیشتری را تجربه می‌کردند. بهتر است برای حفظ سلامتی و انرژی خود در روز حتی اگر شده برای مدت‌زمان 10 الی 15 دقیقه ورزش کنید.

 در حقیقت با انجام ورزش در محل کار نمی‌توان انتظار در آوردن سیکس پک را داشت؛ اما تاثیر ورزش در محیط کار بیش از آن چه فکر کنید بر روی بازدهی شما قابل‌مشاهده است؛ پس سعی کنید از آن غافل نشوید. برای این کار کافی است زمانی که احساس خستگی کردید، چند حرکت ساده را انجام دهید که این حرکات نه به وسایل خاصی نیاز دارند و نه هزینه بر هستند. کارمندان مهم‌ترین سرمایه یک شرکت هستند و انرژی و سلامتی آن‌ها است که موجب افزایش بازدهی شرکت و بازگشت سرمایه و درآمدزایی برای شرکت می‌شود. با نگاهی به موفق‌ترین شرکت‌ها می‌توان متوجه شد که آن‌ها شرکت‌هایی هستند که یا فرصت ورزش در محل کار اداری هرچند کوتاه‌مدت را به کارکنان خود داده‌اند یا برنامه ورزشی روزانه برای کارمندان خود آماده کرده‌اند.

ورزش در محل کار

ورزش های مناسب محیط کار

در این قسمت از مقاله ورزش‌ های مناسب محیط کار بیان شده تا با انجام آن‌ها بتوانید استرس خود را کنترل کرده، بازدهی خود را بالا برده، قدرت خود را افزایش دهید و از تجمع چربی در نواحی مختلف بدن جلوگیری کنید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

همچنین بخوانید  چطور پلانک طولانی تری انجام دهیم؟

1. ورزش در محل کار؛ حرکات کششی

حرکات کششی یکی از ساده ترین ورزش های مناسب محیط کار است که می‌توان در محل کار انجام داد. اصولاً کارمندان بعد از گذشت چند ساعت از زمان کاری خود در نواحی گردن و کمر احساس خستگی و درد می‌کنند که بهترین کار در این مواقع انجام ورزش گردن و سایر حرکت‌های کششی است.

2. شنا روی میز

یکی از ورزش‌های مناسب برای پشت‌میزنشین‌ها شنا روی میز است که انجام آن نیاز به فضای زیادی ندارد. برای انجام این ورزش به ترتیب زیر عمل کنید:

  • در ابتدا چند قدم به عقب بردارید.
  • سپس کف دست‌های خود را در لبه میز قرار داده و کمرتان را صاف نگه دارید و آرنج‌های خود را خم کنید.
  • سپس نیم‌تنه خود را به لبه میز نزدیک کرده و به وضعیت اولیه خود برگردانید.
  • سعی کنید روزانه حرکت شنا روی میز را 20 مرتبه تکرار کنید.

ورزش در محل کار

3. اسکوات با صندلی

یکی از بهترین ورزش‌ها در محل کار اداری برای زنان و مردان کارمند اسکوات با صندلی است. می‌توانید این حرکت را به‌آسانی در بین زمان‌های کاری انجام دهید و ماهیچه‌های پایین‌تنه خود را تقویت کنید. این حرکت باعث تقویت ماهیچه‌های مرکزی، باسن، همسترینگ و چهار سر ران می‌شود. برای انجام این ورزش در محل کار می توانید به صورت زیر عمل کنید:

  • جلوی صندلی خود بایستید و درحالی‌که کمر خود را صاف نگه داشته‌اید، بدن خود را به سمت پایین بکشید.
  • قبل از این که روی صندلی قرار بگیرید و به حالت نشسته در بیایید یک توقف کوتاه داشته باشید.
  • سپس دوباره این حرکت را تکرار کنید بهتر است این حرکت 12 بار تکرار شود.

4. ورزش های مناسب محیط کار؛ کشش همسترینگ

عضلات همسترینگ در پشت ران قرار دارند که می‌توانند در پیاده‌روی و دویدن به عضلات سرینی شما کمک کنند. ایجاد کشش در این نواحی بسیار مفید است؛ زیرا موجب تقویت عضلات همسترینگ می‌شود. برای انجام ورزش کشش همسترینگ در محل کار به‌این‌ترتیب عمل کنید:

  • رو به روی صندلی خود ایستاده
  • یک پای خود را روی صندلی بگذارید و سعی کنید انگشتان هم جهت با آن را با انگشتان پا برسانید.
  • به این نکته توجه داشته باشد که هر دو پای شما باید در این حالت صاف باشند.
  • برای پای دیگر هم به همین ترتیب عمل کنید و این عمل را 10 بار تکرار کنید.
همچنین بخوانید  تأثیر ورزش بر زندگی انسان | 10 تأثیر و کاربرد ورزش در زندگی

ورزش در محل کار

5. کشش شانه

یکی دیگر از ورزش‌ های مناسب محیط کار ورزش کشش شانه است. این نوع ورزش یک ورزش دست است که می‌تواند خستگی شانه‌های شما را برطرف کند. هر زمان احساس درد در شانه‌های خود کردید این ورزش را بدون نیاز به هیچ وسیله‌ای انجام دهید. برای انجام این ورزش در محل کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  • دست‌های خود را موازی با بدن در کنار سرخود بالا ببرید.
  • انگشتان دودست را در هم قفل کنید و کف دستان را رو به سقف نگه دارید.
  • سپس بازوهای خود را بالا ببرید و بکشید.
  • این کشش را به مدت چند ثانیه ادامه دهید و بعد به حالت اولیه برگردید.

6. فشردن تیغه شانه

فشردن تیغه شانه یک ورزش در محل کار برای دیسک کمر است که می‌توانید دو بار در روز انجام دهید و هر بار 5 دفعه آن را تکرار کنید. برای انجام این ورزش به این نحو عمل کنید:

  • ابتدا کمر خود را صاف کنید و دست‌هایتان را کنار بدنتان نگه دارید.
  • در مرحله بعد تیغه‌های شانه‌هایتان را به‌آهستگی از پشت به یکدیگر نزدیک کرده تا فشردگی کمی را حس کنید.
  • 5 ثانیه در این وضعیت بمانید و بعد به حالت اولیه بازگردید.
  • بین هر بار تکرار این حرکت، بدن خود را شل و ریلکس کنید.

ورزش در محل کار

وسیله ورزشی ففو؛ بهترین وسیله ورزشی کاربردی در محل کار

افراد در محل کار می‌توانند از ورزش‌های ساده برای بهره‌وری بیشتر کمک بگیرند یا از وسایل ورزشی کوچک و قابل‌حمل به محل کار استفاده کنند. یکی از این وسایل ورزشی کوچک و قابل‌حمل ورزش در محل کار ففو است. ففو یک وسیله ورزشی کوچک از نوع فشاری است که برای همه اقشار جامعه قابل‌تهیه و استفاده است. این وسیله کوچک چند نوع کاربری دارد که عبارت‌اند از: فشار با سر، فشار بین دودست، فشار بین دوزانو و فشار زیر پا که موجب تقویت ماهیچه‌های مختلفی از بدن می‌شود؛ درحالی‌که وسایل موجود فقط یکی از این کاربردها را می‌توانند پوشش دهند.

همچنین بخوانید  تأثیر خواب مناسب شبانه بر فعالیت‌های روزانه

وسیله ورزشی ففو برای افرادی که می‌خواهند ساعت‌ها جلوی تلویزیون در خانه یا پشت میز کار و جلوی رایانه در محل کار بنشینند مناسب است و می‌توانند هم‌زمان با تماشای تلویزیون یا کار با رایانه در محل کار از این وسیله ورزشی کوچک استفاده کنند.

جمع‌بندی

ورزش در محل کار موجب افزایش انرژی، خلاقیت و بهره‌وری می‌شود و همچنین استرس را کاهش می‌دهد. در طول روز اگر امکان انجام تمرینات کامل یا رفتن به باشگاه را ندارید ورزش‌های کوچک در محل کار می‌تواند تفاوت زیادی در حفظ سلامتی شما داشته باشد. انجام حرکات ورزشی پشت میز کار بسیار ساده است و حتی ممکن است بعضی از آن‌ها بیش از حد ساده به نظر برسند. حرکات کوچک موجب می‌شود بدنتان را در حرکت نگه دارید، ضربان قلبتان را بالا پایین ببرید و از خشک‌شدن پشت میز کارتان جلوگیری کنید. انجام حرکات کششی ساده، شنا روی میز و… ورزش‌های مناسب محیط کار هستند که با انجام آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان متوجه تاثیر ورزش در محیط کار می‌شوید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

+ 83 = 89

  • logo-samandehi