تأثیر ورزش با دمبل

تأثیر ورزش با دمبل + مزایا و معایب استفاده از دمبل برای ورزش

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

اگر اهل ورزش هستید، قطعا انواع روش‌های ورزش کردن را می‌دانید. اما سوال اینجا است که آیا تا به حال به تأثیر ورزش با دمبل فکر کرده‌اید؟ آیا تاکنون ورزش با دمبل را تجربه کرده‌اید؟ در ارتباط با ورزش با دمبل چه چیزهایی می‌دانید؟ اگر تا به حال در باشگاه ورزش کرده‌اید، ممکن است از دمبل برای تمرینات قدرتی استفاده کرده باشید. اگر قصد ورزش با دمبل را دارید، باید در مورد استفاده از آنها در طول تمرین اطلاعات کافی داشته باشید.

ورزش‌کردن با دمبل مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این نوع ورزش موجب ایجاد هماهنگی بین عضلات می‌شود. در نتیجه انجام تمرینات ورزشی با استفاده از دمبل سطح فعالیت عضلانی ورزشکاران را تا حدودی افزایش می‌دهد؛ بنابراین ورزش‌کردن با دمبل توانایی عضلات را در هماهنگی حرکتی و مفصل‌ها بهبود می‌بخشد.

ما در این مقاله در فنر ورشی ففو قصد داریم شما را با تأثیر ورزش با دمبل آشنا نماییم.

مهم‌ترین تأثیر ورزش با دمبل

تأثیر ورزش با دمبل بر روی بدن ورزشکاران آن‌قدر زیاد است که کمتر ورزشکاری از اثرات آن غافل می‌شود. از جمله مهم‌ترین تأثیر ورزش‌کردن با دمبل می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

تقویت قدرت

CDC توصیه می‌کند که بزرگسالان حداقل 2 روز در هفته تمرینات قدرتی داشته باشند. تمرینات قدرتی شامل استفاده از وزنه برای ساخت عضلات قوی‌تر است. وقتی وزنه می‌زنید، بر خلاف گرانش کار می‌کنید تا دمبل‌ها را در جهت‌های خاصی بلند کنید یا حرکت دهید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

تمرینات قدرتی همراه با تقویت عضلات، ضربان قلب شما را بالا می‌برد و به چربی‌سوزی کمک می‌کند.

دمبل‌ها میله‌های کوچکی هستند که در دست شما قرار می‌گیرند و در دو طرف وزن‌های مساوی دارند. وزن آن‌ها بین 250 گرم تا بیش از 50 کیلوگرم است؛ بنابراین یکی از انواع تأثیر ورزش با دمبل را می‌توان بالابردن قدرت عضلات دانست.

همچنین بخوانید  بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است؟

تأثیر ورزش با دمبل

ممکن است استفاده از دمبل آسان به نظر برسد. آنها را برمی‌دارید، بلند می‌کنید، به اطراف حرکت می‌دهید و دوباره پایین می‌گذارید. اما به این سادگی نیست. اگر در استفاده از دمبل تازه‌کار هستید، با یک مربی شخصی دارای مجوز یا مهارت کار کنید. یک متخصص تناسب‌اندام می‌تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • فرم و تکنیک صحیح
  • درک محدودیت‌های خود
  • ورزش‌هایی که تمام گروه‌های عضلانی شما را به کار می‌اندازند
  • تعداد تکرارهایی که باید برای هر ست انجام دهید

به یاد داشته باشید که قبل از ورزش با دمبل گرم کنید. اگر عضلات شما سرد هستند، احتمال آسیب‌دیدگی شما بیشتر می‌شود. حداقل 10 دقیقه پیاده‌روی یا فعالیت هوازی انجام دهید تا ماهیچه‌های خود را گرم کرده و آنها را برای دمبل آماده کنید.

یک مجموعه واحد را کامل کنید. وزنه‌ای را انتخاب کنید که تا زمانی که به 12-15 تکرار برسید، ماهیچه‌های شما را خسته کند. انجام تنها یک ست از آن ممکن است مزایای مشابهی با عضله‌سازی برای شما به همراه داشته باشد. این تمرین‌ها را در مجموع سه ست انجام دهید.

از وزن مناسب استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید بعد از 12 تا 15 بار تکرار یک تمرین با دمبل می‌توانید به حرکت خود ادامه دهید، وزن دمبل انتخابی شما خیلی سبک است. هدف این است که به‌سختی بتوانید آخرین تکرار را به پایان برسانید.

به یاد داشته باشید که باید برای دریافت تأثیر ورزش با دمبل در بین ست‌ها استراحت کنید. استراحت به‌اندازه تمرین با دمبل مهم است. اگر احساس درد می‌کنید، به بدن خود گوش دهید و کمی استراحت کنید. به هر گروه عضلانی حداقل 1 روز کامل بین تمرینات استراحت بدهید.

تأثیر ورزش با دمبل | مزایا و معایب

مزایا و معایب ورزش‌کردن با دمبل

ورزش‌کردن با دمبل علاوه بر داشتن تأثیرات مثبت، معایب متعددی نیز دارد. در این بخش شما را با مزایا و معایب ورزش‌کردن با دمبل آشنا خواهیم کرد.

همچنین بخوانید  ساعت خواب در بارداری؛ خواب در بارداری چه تأثیر دارد؟

نکات مثبت مرتبط با تأثیر ورزش با دمبل

  • بهبود گردش خون

یک مورد مهم در ارتباط با تأثیر ورزش با دمبل را می‌توان، بهبود گردش خون دانست. این ورزش تا حد زیادی گردش خون را بهبود می‌بخشد. هنگامی که عضلات خود را با دمبل به چالش می‌کشید، قلب خود را مجبور می‌کنید تا قوی‌تر پمپاژ کند و جریان اکسیژن و مواد مغذی را در بدن شما افزایش می‌دهد.

  • کاهش جمله قلبی و سکته

وزنه‌برداری با دمبل خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. ازآنجایی‌که تمرینات قدرتی باعث ایجاد توده عضلانی بدون چربی می‌شود، به شما کمک می‌کند چربی بسوزانید؛ بنابراین چربی‌سوزی با دمبل برای بانوان و آقایان امکان‌پذیر است.

  • خواب بهتر

یک مورد مهم دیگر در ارتباط با تأثیر ورزش با دمبل را می‌توان خواب بهتر دانست. استفاده از دمبل در باشگاه می‌تواند منجر به بهبود وضعیت خواب شما شود و خواب بهتر منجر به بهبود در تمرینات شما می‌شود.

  • کاهش وزن

کاهش وزن یکی دیگر از تأثیرات مهم ورزش‌کردن با دمبل محسوب می‌شود. وقتی توده عضلانی بدون چربی بسازید و چربی بسوزانید، همراه با کاهش حجم چربی، وزن شما کم می‌شود. تمرینات قدرتی کلید کسب بهترین نتایج در ارتباط با کاهش وزن است.

تأثیر ورزش با دمبل  | معایب

معایب مرتبط با ورزش‌کردن با دمبل

  • تمایل به حبس نفس

 ورزش‌کردن با دمبل سخت است و ممکن است بدون اینکه متوجه شوید نفس خود را حبس کنید. در حین تمرین با دمبل مراقب تنفس خود باشید تا فشارخون خود را افزایش ندهید. این کار شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فتق قرار می‌دهد.

  • خطر آسیب بیشتر

 هنگامی که به تمرینات قدرتی با دمبل می‌روید، ممکن است بخواهید بیشتر ورزش کنید. اما توصیه ما به شما این است که بیش از حد به خود فشار نیاورید، زیرا این می‌تواند احتمال آسیب‌دیدگی شما را افزایش دهد. اگر هنگام بلندکردن وزنه بدنتان در وضعیت مناسبی نباشد، ممکن است آسیب ببینید.

همچنین بخوانید  بدون تجهیزات گران قیمت ورزش در خانه را امتحان کنید

چه دمبلی را برای ورزش‌کردن انتخاب کنیم؟

ورزشکاران باید متناسب با شرایط فیزیکی خود، دمبل موردنظر خود را با وزن مناسب انتخاب کنند. بهتر است افراد مبتدی زیر نظر مربی استفاده از دمبل را آغاز کنند و به‌مرورزمان وزن آن را افزایش دهند. اگر برای بار اول ورزش‌کردن با استفاده از دمبل را تجربه می‌کنید، حتماً زیر نظر یک مربی به آموزش حرکات مختص خود ادامه دهید و تا زمان پیشرفت زیر نظر مربی خود بمانید.

تأثیر ورزش با دمبل | تقویت ماهیچه

جمع‌بندی

قطعاً تأثیر ورزش با دمبل بر روی بدن بسیار مثبت بوده و فواید زیادی برای بدن ورزشکاران دارد. اما بهتر است ورزش‌کردن با دمبل را زیر نظر یک مربی حرفه‌ای انجام دهید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. در آخر لازم است ذکر کنیم اگر به ورزش با دمبل علاقه‌ای ندارید، می‌توانید از وسیله ورزشی ففو استفاده کنید. این وسیله ورزشی برای خانم‌ها، آقایان و کودکان مناسب است و ویژه‌ی رده سنی خاصی نیست.

ما در این مقاله شما را با مزایا و معایب ورزش با دمبل به طور کامل آشنا نمودیم. از این که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید، سپاسگزاریم.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

24 + = 34

  • logo-samandehi