بهترین زمان برای ورزش

بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است؟

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

یکی از مهم‌ترین عواملی که در کنار رژیم غذایی سالم می‌تواند برای تناسب‌اندام به شما کمک کند، ورزش است. در واقع ورزش برای تناسب‌اندام سبب تعادل شما می‌شود و علاوه بر این، با ورزش کردن می‌توانید وزنتان را کنترل کنید، دامنه حرکتی بهتری داشته باشید، استخوان‌های شما را قوی تری می‌کند، از مفاصل شما محافظت می‌کند و مزیت‌های بسیار دیگر که همه این موارد را می‌توانید با ورزش‌کردن مداوم به دست آورید. در ادامه مقاله به بررسی این موضوع که بهترین زمان برای ورزش‌ کردن چه زمانی است، می‌پردازیم.

بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است؟

برای اینکه بفهمیم بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است، در ادامه مقاله به بررسی تحقیقات مختلفی که در این زمینه به فواید ورزش کردن در زمان‌های متفاوت روز یعنی صبح و بعدازظهر انجام داده‌اند، می‌پردازیم.

فواید ورزش صبحگاهی

در ادامه چند مورد از فواید ورزش صبحگاهی را بیان می‌کنیم:

1- کمک می‌کند تا روتین ورزشی داشته باشید

افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، بهترین زمان برای ورزش کردن در این افراد، صبح‌ها است. به این خاطر که فرد را اغلب ثابت‌قدم‌تر می‌کند و اگر اولین کاری که صبح‌ها انجام می‌دهد ورزش‌کردن باشد، دیگر در طول روز، مشغله زیاد بهانه‌ای برای ورزش نکردن نخواهد بود.

بهترین زمان برای ورزش

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

2- باعث چربی‌سوزی بیشتر می‌شود

افرادی که می‌خواهند وزنشان در طول زمان کمتری کاهش پیدا کند، بهترین زمان برای ورزش کردن در این افراد، صبح است. به این خاطر که ورزش‌کردن با معده خالی در مقایسه با ورزش‌کردن با شکم پر، چربی‌سوزی بیشتری در پی دارد. دلیل این اتفاق این است که بدن برای تأمین انرژی لازم برای ورزش‌کردن، از ذخیره‌های چربی استفاده می‌کند، نه از غذایی که تازه خوردید.

همچنین بخوانید  5 مزایای ورزش در دوران شیردهی؛ چطور در دوران شیردهی ورزش کنیم؟

علاوه بر این تحقیقات دیگری نشان می‌دهند وقتی صبح‌ها ورزش می‌کنید، پس از ورزش روند سوزاندن کالری، مدت بیشتری انجام می‌شود. درنتیجه این موضوع به کاهش وزن افراد در طی مدت زمان کمتری کمک می‌کند.

3- چرخه خوابتان را بهبود می‌بخشد

صبح زود بیدارشدن در ابتدا سخت است، اما تحقیقات نشان می‌دهند اگر عادت کنید که صبح‌ها ورزش صبحگاهی داشته باشید، می‌تواند ریتم شبانه‌روزی را طوری تغییر دهد که به شکل طبیعی بدن‌ شما صبح‌ها هوشیارتر باشد و عصرها نیز، خسته‌تر باشد. در نتیجه، افرادی که می‌خواهند، شب زودتر بخوابند، بهترین زمان برای ورزش‌کردن در این افراد، صبح‌ها است.

4- خلق‌وخو را در طول روز بهتر می‌کند

از دیگر فواید ورزش صبحگاهی این است که در طول روز شما را خوش‌اخلاق‌تر می‌کند. به این خاطر که زمانی که ورزش می‌کنید، بدنتان در پاسخ به فعالیت ورزشی، هورمون شادی‌آوری و یا همان اندورفین تولید می‌کند که تا ساعت‌ها پس از ورزش‌کردن باعث بهبود خلق‌وخو می‌شود؛ بنابراین ورزش صبحگاهی برای شروع روزی پرانرژی روشی عالی است. درواقع احساس موفقیتی که پس از ورزش ‌کردن به دست می‌آورید سبب می‌شود روز مثبتی را شروع کنید.

بهترین زمان برای ورزش

فواید ورزش بعدازظهر و عصر

برای بعضی از افراد، بهترین زمان برای ورزش کردن، هنگام بعدازظهر است. به این خاطر که انرژی جسمی بیشتری دارند و انعطاف‌پذیری بدنشان و همچنین آمادگی بدنی‌شان بیشتر است و در نتیجه می‌توانند تحرک بیشتری داشته باشند. اگر بتوان ورزش در این ساعت از روز را به‌صورت مستمر و منظم انجام داد، برای ورزش کردن،  زمان ایده‌آل و مناسبی خواهد بود. در ادامه چند مورد از فواید ورزش عصرگاهی را شرح می‌دهیم:

1- عملکرد جسمی‌ بهبود پیدا می‌کند

بر اساس تحقیقاتی که صورت‌گرفته است، نشان می‌دهند اکثر مردم عملکرد جسمی‌شان در اواسط روز بهتر است. انعطاف‌پذیری، توان خروجی و استقامت و قدرت عضلانی همگی در بعدازظهر‌ بیش‌تر از صبح‌ است. علاوه بر این، افرادی که بعدازظهرها ورزش می‌کنند، 20 درصد بیش‌تر طول می‌کشد تا به سر حد خستگی مفرط برسند؛ بنابراین بهترین زمان برای ورزش کردن در افرادی که می‌خواهند، در طول روز خسته نباشند و از لحاظ آمادگی نیز، عملکرد جسمی خوبی داشته باشند، بهتر است که بعدازظهرها ورزش کنند.

همچنین بخوانید  10 نکته برای بهبود خواب چیست؟

2- هورمون‌ها به نفع شما کار می‌کنند

عامل مهمی که برای عضله‌سازی هم در مردان و هم در زنان نقش دارد، هورمون تستوسترون است و بدنتان در زمان ورزش عصرگاهی، نسبت به ورزش صبحگاهی، تستوسترون بیشتری تولید می‌کند.

3- می‌تواند استرس را کاهش دهد

برای افرادی که روز پر تنشی را گذرانده‌اند و یا اضطراب زیادی را پشت سر گذاشته‌اند، بهترین زمان برای ورزش کردن، عصر است. البته باید بگوییم که ورزش در هر زمان که باشد، برای کاهش استرس همیشه روش خوبی است اما ورزش عصرگاهی می‌تواند کمک کند تا کمی از خشم و اضطرابی که در طی روز داشته‌اید را کاهش دهید. افزایش اندورفین در طول ورزش و پس از آن، کمک‌ می‌کند تا قبل از خواب آرامش داشته باشید.

البته توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید در زمان بعدازظهر ورزش کنید، سعی کنید زمان‌بندی خود را به صورتی تنظیم کنید تا خواب شبانه‌تان مختل نشود. درواقع کمتر از سه ساعت پیش از زمان خواب ورزش کردن موجب افزایش هشیاری می‌شود و درنتیجه خواب شبانه را مختل می‌کند.

4- به تغییر عادت‌های بد کمک می‌کند

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که عادت‌های عصرگاهی نادرستی دارید که می‌خواهید آن‌ها را تغییر دهید مثل، مصرف نوشیدنی‌های الکلی، سیگارکشیدن، خوردن تنقلات و یا تماشای بیش از حد فیلم و یا برنامه‌های تلویزیونی، بهترین زمان برای ورزش کردن در زمان عصر است و جایگزین مناسبی برای این عادت‌های غلط است. هنگامی که به ورزش عصرگاهی عادت کنید، به‌مرورزمان عادت‌هایی که می‌خواستید تغییر دهید فراموششان می‌کنید.

بهترین زمان برای ورزش

5- در طول روز، بدن گرم‌تر می‌شود

درجه حرارت بدن در طول روز به‌خاطر انجام فعالیت‌های مختلف بالاتر می‌رود و بسیاری از افراد می‌توانند هنگام ورزش بعدازظهر و عصرگاهی زودتر به حرکات اصلی ورزش بپردازند. به این خاطر که بدنشان در مقایسه با صبح گرم‌تر است.

همچنین بخوانید  رژیم غذایی ورزشی برای همه ورزشکاران

جمع‌بندی

در این مقاله در مجموعه‌ی فنر فشاری ورزشی بهترین زمان برای ورزش کردن را بررسی کردیم. همان‌طور که گفتیم برای اینکه به یک تناسب‌اندام ایده‌آل برسید، باید علاوه بر تغذیه و رژیم غذایی سالم، به طور منظم و مستمر حتی روزی 20 دقیقه، ورزش کنید. علاوه بر این فواید ورزش صبحگاهی و فواید ورزش عصرگاهی را نیز بیان کردیم؛ بنابراین باتوجه‌به موارد و نکات گفته شده، مسئله بهترین زمان ورزش کردن، به اهداف و برنامه‌های فرد بستگی دارد. به‌طورکلی برای تناسب‌اندام و داشتن بدنی سالم باید سعی کنید به طور منظم و هر روز ورزش کنید و در کنار تغذیه و برنامه غذایی مناسب، خواب شبانه خوبی را نیز باید داشته باشید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

5 + = 12

  • logo-samandehi