تغذیه مناسب برای او میکرون

تغذیه مناسب برای او میکرون؛ برای درمان زودتر چه چیزی بخوریم؟

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

دو سال و چند ماهی است که از آغاز شیوع ویروس کرونا (کووید – 19) می‌گذرد و تابه‌حال چندین سویه از آن معرفی شده است که سویه او میکرون یکی از آنها بود. شناخت علائم کرونا می‌تواند منجر به تشخیص و درمان سریع‌تر آن شود. در مراحل اولیه تشخیص، با رعایت اصول قرنطینه می‌توان از گسترش ویروس کرونا در جامعه جلوگیری کرد. تشخیص علائم این نوع ویروس کار چندان ساده‌ای نیست چرا که در گروه‌های سنی مختلف با شرایط متفاوت، علائم این بیماری نیز متفاوت است؛ بنابراین باتوجه‌به شرایط و حال عمومی بیمار با تغذیه مناسب برای او میکرون نیز می‌شود از وخیم شدن حال وی پیشگیری کرد.

معرفی و شناخت او میکرون؛ تغذیه مناسب برای او میکرون

سویه او میکرون کرونا شکل تغییر یافته‌ی کووید – 19 است که به‌خاطر تغییرات زیاد در ساختار ژنی ویروس، قدرت زنده ماندن آن بیشتر است و سرعت شیوع بالاتری دارد. نوع علائم این جهش با جهش‌های قبل از آن چندان تفاوتی ندارد؛ بنابراین طیف علائم از بی علامتی بودن و خفیف تا موارد حادتر، بستری و در نهایت مرگ خواهد بود. از زمانی که سازمان جهانی بهداشت سویه او میکرون را تأیید کرد مطالعات علمی در دنیا در این زمینه آغاز شد و همچنین مطالعاتی درباره‌ی میزان مؤثر بودن واکسن‌های کرونا صورت‌گرفته است.

بر طبق همین یافته‌ها متوجه شدند که سرعت سرایت او میکرون نسبت به سویه دلتا بیشتر است. مشاهده شده است که ویروس او میکرون بیشتر دستگاه تنفسی فوقانی یعنی گلو، بینی و نای را درگیر می‌کند و کمتر بر ریه‌ها اثر می‌گذارد. البته تحقیقات دیگری نشان داده است که او میکرون در مواردی باعث بستری شدن و حتی مرگ می‌شود. بیشتر برای افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته یا واکسن نزده‌اند اتفاق افتاده است.

همچنین بخوانید  تاثیر خواب بر بیماری ام اس و بهبود کیفیت خواب در ام اس

تغذیه مناسب برای او میکرون

علائم ناشی از او میکرون

می‌توان گفت که علائم او میکرون بیشتر شبیه به علائم ویروس سرماخوردگی است چرا که دستگاه تنفسی فوقانی تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. مهم‌ترین و شایع‌ترین علائم موارد زیر هستند.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

  • سردرد
  • گلودرد
  • احتقان بینی
  • عطسه
  • آبریزش بینی
  • سرفه‌های خشک و مکرر

بر اساس علائم بالینی نمی‌توان تشخیص قطعی کرونا داد، بلکه روش قطعی تشخیص، آزمایش PCR است.

چرا داشتن تغذیه مناسب در دوران بیماری کرونا اهمیت دارد؟

ازآنجایی‌که با مبتلا شدن به بیماری کرونا سیستم ایمنی بدن تضعیف شده و فرد دچار بی‌اشتهایی و در اکثر مواقع دچار سوءتغذیه می‌شود پس داشتن تغذیه مناسب برای او میکرون از جمله مواردی است که اهمیت زیادی دارد. رژیم غذایی پرکالری، پروتئین‌دار و مواد غذایی حاوی انواع ویتامین از جمله مواردی هستند که به درمان بیماری کرونا او میکرون کمک می‌کنند. تغذیه یکی از موارد مهم حفظ سلامت و در اکثر موارد موجب درمان و پیشگیری از بیماری‌ها محسوب می‌شود که حتی سازمان جهانی بهداشت نیز توصیه‌های بسیاری برای داشتن تغذیه مناسب دارد؛ بنابراین رعایت آنها در دوران همه‌گیری ویروس کرونا ضرورت دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

تغذیه مناسب برای او میکرون

نکات مهم درباره‌ی تغذیه مناسب برای او میکرون

نحوه‌ی تغذیه افراد مبتلا به او میکرون سؤالی است که کارشناسان تغذیه به آن پاسخ می‌دهند: طبق گزارش‌های ارائه شده مشخص شده است که سویه او میکرون سرعت سرایت بیشتری دارد، بنابراین اگر فردی در خانواده مبتلا شود بقیه اعضای خانواده را نیز مبتلا می‌کند. ازاین‌رو ماسک زدن و حفظ فاصله از افراد مبتلا در اولویت قرار می‌گیرد. سپس رعایت اصول تغذیه‌ای و خوردن غذاهای سالم و مفید که تقویت‌کننده سیستم ایمنی هستند توصیه می‌شود. تغذیه مناسب برای او میکرون، تغذیه‌ای است که سرشار از ویتامین‌ها است که به‌سلامت عمومی بدن کمک و فرد را از ابتلا به کرونا محافظت می‌کند.

  • در صورت ابتلا به او میکرون از مصرف غذاهای فراوری شده؛ مانند کنسروها، سوسیس و کالباس پرهیز کنید.
  • آب و مایعات گرم فراوان نظیر انواع آش و انواع سوپ سبزیجات مصرف کنید.
  • آب‌میوه‌های طبیعی به‌خصوص مرکبات (پرتقال، نارنگی و لیموشیرین) بنوشید.
  • از دیگر مواردی که می‌توان برای داشتن تغذیه مناسب برای او میکرون به آن اشاره کرد این است که باتوجه‌به ازدست‌دادن انرژی در دوران بیماری و کاهش اشتها بهتر است مواد غذایی را در حجم کم با تعداد دفعات بیشتر میل کنید.
  • برای افزایش پروتئین دریافتی از انواع حبوبات محلی مانند لوبیا، عدس، ماش پخته شده و نخود (به‌ویژه به‌صورت نخود آب که کاملاً سبک و غذای مقوی محسوب می‌شود) مصرف کنید.
  • حداقل تا دوهفته به‌صورت مستمر این سبک از رژیم غذایی را ادامه دهید تا جبران وزن ازدست‌رفته شود و حال شما را بهبود بخشد.
  • استراحت کافی داشته باشید و از انجام کارهای سنگین خودداری کنید.
  • از انواع سبزیجات برگ سبز و تازه استفاده کنید.
  • از مصرف شربت عسل و آب‌لیموی تازه غافل نشوید.
  • میزان ویتامین D موجود در بدن نیز نقش بسزایی در حفظ سلامتی دارد؛ بنابراین می‌بایست میزان آن را بسنجید و در صورت کمبود ویتامین D برای افزایش آن به‌اندازه کافی و در حد مجاز مکمل مصرف و نور خورشید دریافت کنید.
همچنین بخوانید  تاثیر خواب بر رشد قد چگونه است؟

تغذیه مناسب برای او میکرون

کلام آخر

ویروس کووید – 19 و سویه‌های مختلف آن همچنان وجود دارد و اینکه چه مدت‌زمان دیگر طول خواهد کشید نامعلوم است. ازاین‌رو همه‌ی ما می‌توانیم با عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی از مبتلا شدن و گسترش یافتن این ویروس جلوگیری کنیم. در این مقاله که بیشتر سویه او میکرون کرونا موردبحث بود علائم مهم ناشی از او میکرون و تغذیه مناسب برای او میکرون را یادآور شدیم. در صورت ابتلا، از استرس و اضطراب دوری کنید و آرامش خود را حفظ کنید. از دم‌نوش‌های آرام‌بخش خانگی استفاده کنید. واکسیناسیون خود را تکمیل کنید و تغذیه مناسب داشته باشید.

درنهایت، توصیه می‌کنیم اگر به ورزش علاقه‌مندید، اطلاعاتی در رابطه با تغذیه مناسب برای ورزشکاران نیز جمع آوری کنید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

81 + = 83

  • logo-samandehi