تاثیر غذا بر تحرک اسپرم

تاثیر غذا بر تحرک اسپرم؛ موادغذایی که تعداد و تحرک اسپرم را افزایش می‌دهند

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

اگر به این فکر می کنید که چگونه تاثیر غذا بر تحرک اسپرم را افزایش دهید، به جای درستی آمده‌اید. خوشبختانه، بدن مردان به طور مداوم در حال تولید اسپرم جدید هستند و بسیاری از مسائلی که باعث سلامت اسپرم می‌شود را می‌توان با خوردن غذاهایی که تعداد و تحرک اسپرم را افزایش می‌دهد و پرهیز از غذا و سایر رفتارهایی که به سلامت اسپرم آسیب می‌رساند، بهبود بخشید. در این مقاله برخی از غذاهای برتر که تعداد و تحرک سریع اسپرم را افزایش می‌دهند را به شما معرفی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

گوشت گاو

گوشت گاو یکی از مواردی است که می‌تواند تاثیر غذا بر تحرک اسپرم را به شما نشان دهد. گوشت گاو سرشار از انواع مواد مغذی مهم برای تحرک، رشد و سلامت کلی اسپرم، از جمله روی، سلنیوم، ویتامین B12، کارنیتین و غیره است. مزایای روی برای کیفیت اسپرم به خوبی مستند شده است و روی یکی از مواد مغذی است که در بالاترین غلظت آن در گوشت گاو یافت می‌شود. نشان داده شده است که روی بسیاری از جنبه‌های باروری مردان از جمله تعداد اسپرم، تحرک، مورفولوژی و موارد دیگر را بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان داده است که روی در غلظت بالاتری در پلاسمای منی انسان در مقایسه با سایر بافت‌های انسانی یافت می‌شود.

نتایج یک بررسی سیستماتیک بر روی تاثیر غذا بر تحرک اسپرم و متاآنالیز روی و ارتباط آن با باروری مردان نشان داد که دریافت روی بیشتر می‌تواند به طور قابل توجهی حجم، تحرک و درصد مورفولوژی طبیعی اسپرم را افزایش دهد. بسیاری از مطالعات دیگر یافته‌های مشابهی را به دست آورده‌اند و دریافته‌اند که روی می‌تواند چندین جنبه از باروری مردان را بهبود بخشد.

تاثیر غذا بر تحرک اسپرم؛ جگر

جگر منبع ممتاز بسیاری از ویتامین‌های مختلف است که نقش مهمی در حمایت از باروری مردان دارند، مانند ویتامین‌های A و B12، فولات و Co Q10. تحقیقات نشان داده است که ویتامین A برای تولید مثل مردان ضروری است. ویتامین A برای حفظ دستگاه تناسلی مردان و تولید اسپرم (توسعه اسپرم) مورد نیاز است.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

Co-Q10 می‌تواند به بهبود چندین پارامتر مایع منی کمک کند، از جمله: غلظت، تعداد و تحرک اسپرم با این حال، 4.5 میلی گرم CoQ10 بسیار کمتر از دوز توصیه شده CoQ10 برای باروری است، بنابراین ممکن است بخواهید یک مکمل باروری مردانه را در برنامه درمانی خود قرار دهید. با این حال، محتوای ویتامین  B، B12، فولات و پروتئین کبد، آن را به یکی از بهترین موارد تاثیر غذا بر تحرک اسپرم تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید  نحوه تاثیر ورزش بر مغز را بشناسید

ماهی قزل آلا و ساردین

ماهی قزل آلا و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به عنوان فهرستی از فواید سلامتی مانند کاهش فشار خون، کاهش تشکیل پلاک در شریان‌ها و بسیاری موارد دیگر شناخته شده است. امگا 3 یکی از بهترین 10 ویتامین و مکمل برای افزایش تعداد اسپرم است. آن‌ها نقش حیاتی در ساختار و تشکیل سلول‌های اسپرم و سایر سلول‌ها دارند. مصرف امگا 3 می‌تواند به بهبود تحرک اسپرم، مورفولوژی و افزایش تعداد اسپرم کمک کند.

ماهی سالمون و ساردین همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B12، آرژنین و اسید آسپارتیک هستند که نشان داده شده است تعداد و تحرک اسپرم را افزایش می‌دهند. همه این‌ها باعث می‌شود ماهی‌های چرب مانند سالمون و ساردین یکی از بهترین مثال‌ها برای تاثیر غذا بر تحرک اسپرم باشد.

تاثیر غذا بر تحرک اسپرم

تاثیر غذا بر تحرک اسپرم؛ صدف

ما از روی به عنوان یکی از دلایلی که گوشت گاو غذای شماره یک برای افزایش تعداد اسپرم است نام بردیم، اما شکی نیست که وقتی صحبت از روی می‌شود، صدف‌ها پادشاه هستند. صدف‌ها حاوی بیشترین مقدار روی در بین مواد غذایی موجود در این لیست هستند، اما منبع عالی ویتامین B12، ویتامین D و سلنیوم نیز هستند. این ترکیب، صدف‌ها را به یکی از بهترین غذاها برای افزایش تعداد و تحرک اسپرم تبدیل می‌کند.

آجیل برزیل، ماهی تن، گوشت گاو، گوشت خوک

در حالی که ممکن است هرگز نام آجیل برزیلی نشنیده باشید، اما آنها منبع عالی سلنیوم هستند. سلنیوم برای سلامت انسان اساسی است و در بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله عملکرد مناسب سیستم ایمنی، تولید هورمون تیروئید فعال و تحرک اسپرم نقش دارد. اگر تهیه آجیل برزیلی برای شما سخت است، سلنیوم را می‌توان در غلظت‌های بالا در ماهی تن، منابع مختلف گوشت گاو و خوک نیز یافت.

در یک مطالعه در مورد تاثیر غذا بر تحرک اسپرم ، محققان اثرات سلنیوم بر سلامت اسپرم را اندازه‌گیری کردند. پس از مصرف مکمل سلنیوم، 52.6 درصد از شرکت‌کنندگان افزایش در تحرک و مورفولوژی اسپرم را تجربه کردند. بیش از 10 درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه به بارداری با همسر خود دست یافتند. چندین مطالعه دیگر نتایج مشابهی را در حمایت از سلنیوم برای بهبود پارامترهای اسپرم ارائه کرده‌اند.

همچنین بخوانید  تاثیر تغذیه سالم بر سلامت را جدی بگیرید

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی دیگر از منابع خوب ویتامین C است، اما همچنین حاوی مقدار قابل توجهی از ماده مغذی گیاهی لیکوپن است. لیکوپن چیزی است که به بسیاری از میوه‌های مختلف رنگ قرمز آنها را می‌دهد. به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی با چندین اثر مثبت بر باروری مردان شناخته شده است. در یک مطالعهدر مورد تاثیر غذا بر تحرک اسپرم، محققان دریافتند که مصرف روزانه 4 میلی‌گرم لیکوپن (مقدار موجود در یک گوجه‌فرنگی متوسط) تعداد اسپرم مردان را به طور متوسط ​​22 میلیون در میلی‌لیتر، تحرک آنها 25 درصد و مورفولوژی آن‌ها را 10 درصد بهبود می‌بخشد. مطالعات دیگر در مورد تاثیر غذا بر تحرک اسپرم این یافته‌ها را تایید کرده‌اند و حمایت از لیکوپن را برای بهبود باروری مردان نشان داده‌اند. این باعث می‌شود گوجه فرنگی یکی از مواد غذایی کلیدی باشد که به افزایش تعداد اسپرم و بیشتر کمک می‌کند.

تاثیر غذا بر تحرک اسپرم؛ گردو

گردو حاوی چندین ماده مغذی مفید است که قبلاً در این مقاله ذکر شد. دو ویتامین B که به ویژه از باروری و کیفیت اسپرم مردان تاثیر می‌گذارند، فولات و B6 هستند. مانند برخی از مواد مغذی دیگر که قبلا ذکر شد، فولات برای باروری مردان ضروری است و نقش مهمی در اسپرم‌زایی دارد. در طول رشد اسپرم، DNA اسپرم چندین تکرار می‌شود. فولات برای سنتز و تکثیر صحیح DNA مورد نیاز است. وقتی سطح فولات پایین باشد، اسپرم ممکن است به طور نامناسب تکثیر شود، که کیفیت اسپرم را کاهش می‌دهد.

محبوبیت ویتامین B6 در زمینه باروری در حال افزایش است. شواهد نشان می‌دهد که B6 نقش مهمی در حفظ پارامترهای طبیعی اسپرم ایفا می‌کند. در یک مطالعه در مورد تاثیر غذا بر تحرک اسپرم، مردان با تحرک اسپرم کاهش یافته در مقایسه با مردان با تحرک طبیعی اسپرم، B6 پلاسمای منی کمتری داشتند.

تاثیر غذا بر تحرک اسپرم؛ سیر

سیر حاوی مقادیر قابل توجهی از چندین ویتامین و مواد مغذی ذکر شده در این مقاله است، اما سیر به عنوان یک کل اثرات مثبتی بر باروری مردان دارد. احتمالاً به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی سیر، تولید اسپرم و سطح تستوسترون را بهبود می‌بخشد. اگرچه مطالعات بیشتری برای تأیید اثربخشی استفاده از سیر برای بهبود سایر جنبه‌های باروری مردان مورد نیاز است، شواهد نشان می‌دهد که سیر ممکن است از آسیب به تولید اسپرم و سطح تستوسترون ناشی از درمان‌های شیمی‌درمانی نیز محافظت کند. دفعه بعد که به دنبال غذا خوردن با غذاهایی هستید که تعداد اسپرم را افزایش می دهد، مقداری سیر اضافه بریزید.

همچنین بخوانید  بیشتر در مورد ففو

تاثیر غذا بر تحرک اسپرم

آملا بری (انگور فرنگی هندی)

مشابه سیر، توت آملا به طور کلی بر کیفیت اسپرم و باروری مردان تأثیر مثبت دارد. توت آملا به عنوان آنتیاکسیدان فوق العاده شناخته می‌شود. در بررسی 119 توت مختلف، توت آملا یکی از سیزده توت است که دارای بالاترین ظرفیت آنتی اکسیدانی است. تعداد قابل توجهی از تحقیقات در حمایت از توانایی آنتی‌اکسیدان‌ها در بهبود باروری مردان، به ویژه کیفیت اسپرم وجود دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها از اندام‌ها و سلول‌های ما، از جمله آن‌هایی که در اسپرم‌زایی و سایر فرآیندهای باروری مردانه نقش دارند، در برابر گونه‌های مضر اکسیژن فعال محافظت می‌کنند.

ممکن است یافتن توت آلما کمی سخت باشد، اما به دلیل سطوح بالای آنتی‌اکسیدانی که دارند، سزاوار جایگاهی در لیست غذاهای ما هستند که تعداد و تحرک اسپرم را افزایش می‌دهند.

مکمل‌های غذایی برای حمایت از تعداد و تحرک اسپرم

غذا اساس سلامت کلی و اسپرم است، اما مکمل‌ها می‌توانند نقش مهم‌تری در حمایت از سلامت اسپرم در مقایسه با تاثیر غذا بر تحرک اسپرم داشته باشند. گفته می‌شود، حتی زمانی که رژیم غذایی عالی با تمام غذاهای ذکر شده در بالا مصرف می‌کنید، دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز در مقادیر مناسب دشوار است و دریافت مواد مغذی مانند CoQ10،  PQQ  و آشواگاندا غیرممکن است. از آنجایی که این مواد مغذی که به سختی به دست می‌آیند حتی بهتر از بسیاری از غذاهای این مقاله هستند، کارشناسان ما توصیه می‌کنند که مردان از مکمل‌های باکیفیت باروری مردانه استفاده کنند تا مطمئن شوند که به سطوح مناسبی از مواد مغذی ذکر شده دست می‌یابند.

علاوه بر تأثیر تغذیه‌ی مناسب، ورزش و فعالیت بدنی نیز تا حد زیادی روی تحرک اسپرم تأثیر دارد. در دنیای شلوغ امروزی که کمتر این مهلت پیش می‌آید که به باشگاه‌ها بریم وسیله ورزشی ففو برای ورزش در خانه و یا هر موقعیت دیگریی بسیر مناسب است.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

64 + = 69

  • logo-samandehi